Programy do obsługi salonu fryzjerskiego

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić, aby Twój salon fryzjerski osiągał większe zyski? Chyba każdy się nad tym zastanawia. Nawet jeśli nie narzekasz na ilość klientów, zapewne nie raz przychodzi Ci do głowy pytanie: Co zrobić, żeby zostawili oni w moim salonie więcej pieniędzy? To zrozumiałe, że poszukujemy możliwości rozwoju biznesu. Jednym z narzędzi, dzięki którym salony fryzjerskie poprawiają jakość obsługi klienta i pomnażają zyski, jest odpowiednie oprogramowanie do obsługi salonu fryzjerskiego.

Wiele salonów fryzjerskich nie docenia korzyści z posiadania programu do zarządzania firmą, obsługi programów lojalnościowych i utrzymywania relacji z klientami. Wszelkie inwestycje wydają im się zbyteczne. To błąd! Odpowiednio dobrane oprogramowania do obsługi salonu fryzjerskiego podnosi o poziom wyżej jakość obsługi klienta, oszczędza czas pracowników i pozwala zminimalizować straty.

Zobacz, jakie korzyści wynikają ze stosowania programów do obsługi salonu fryzjerskiego na przykładzie trzech aplikacji: Versum, Halo24 oraz Lumo:

Ojej, zapomniałam! Zapisana byłam do fryzjera! Trzy godziny temu…

Jak często fryzjerzy Twojego salonu czekają bezczynnie na klienta, który zapomniał o wizycie? A może po prostu coś mu wypadło, ale głupio mu było zadzwonić lub zwyczajnie nie miał czasu? Takie sytuacje zdarzają się w każdym salonie fryzjerskim. Bezczynnie czekający fryzjer to namacalna strata finansowa dla całej firmy. Oczywiście nie da się ingerować w życie Twoich klientów, ani namówić ich do zażywania Bilobilu. Wcale nie musisz tego robić! Zwykle wystarczy po prostu przypomnieć im o wizycie. Programy do obsługi salonu fryzjerskiego zostały wyposażone w bardzo praktyczny system zarządzania wizytami. Aplikacja automatycznie wysyła klientowi sms lub e-mail z przypomnieniem o wizycie. Twoi fryzjerzy i inni pracownicy nic nie muszą robić – program sam wie, co i kiedy wysłać.

Klient, który dostanie sms-a z salonu fryzjerskiego, nie tylko przypomni sobie o wizycie jeśli o niej zapomniał. Jeśli coś mu wypadło, czuje się bardziej zobowiązany do poinformowania salonu o zmianie planów. Na jego miejsce zdążysz jeszcze umówić innych klientów!

 

Zapisałabym się do fryzjera, ale ciągle przypominam sobie o tym dopiero późnym wieczorem

Zastanawiałeś się kiedyś, ile klientów dzwoni do Twojego salonu fryzjerskiego poza godzinami otwarcia? Często wydłuża to dzień zapisu o tydzień lub dwa, bo klient cały czas zapomina, by zadzwonić w ciągu dnia. Program do zarządzania salonem fryzjerskim pozwoli Twoim klientom zapisać się na wizytę w każdym możliwym miejscu i czasie! Wystarczy im tylko dostęp do internetu. Wizytę rezerwuje on-line: Wybiera dzień i godzinę wizyty, a także konkretnego specjalistę. Jeśli w Twoim salonie pracuje też kosmetyczka, manikiurzystka, masażysta itp. program umożliwia klientowi zapisanie się za jednym razem do tylu specjalistów, do ilu chce! Wygodnie jest mu na przykład sprawdzić, w jakich terminach wybrana kosmetyczka przyjmuje bezpośrednio po manikiurzystce itd. Klient zyskuje czas, Twój salon fryzjerski zyskuje więcej pieniędzy ze sprzedaży!

Wciąż nie jesteś przekonany? Uważasz, że to nie problem po prostu zadzwonić i umówić wizytę? W takim razie zastanów się, dlaczego zakupy on-line i zamawianie usług on-line robią dziś tak wielką karierę? A nie da się ukryć, że robią. A to przynajmniej z trzech powodów:

  • Klienci nie mają czasu
  • Klienci nie lubią rozmawiać przez telefon
  • Wielu klientów nie lubi kontaktu z człowiekiem

Dziwi Cię ostatni punkt? Tak, to prawda – takie jest nasze społeczeństwo. Jeśli mamy do wyboru: Zamówić coś przez kontakt z człowiekiem a zamówić coś on-line, coraz częściej wybieramy tę drugą opcję. Nie jest to kwestia czysto psychologiczna. Jest to kwestia także praktyczna: System nie pomyli się przy zapisie godziny ani nie przekręci nazwiska. System wyśle potwierdzenie zamówienia. Wolimy systemy, bo mamy do nich większe zaufanie.

Wspominaliśmy wcześniej o kliencie, któremu głupio zadzwonić i odwołać wizytę. Dzięki programowi do obsługi salonu fryzjerskiego nieśmiały klient nie musi nigdzie dzwonić: Wszystko załatwi on-line: Bez tłumaczenia się i wysłuchiwania niezadowolenia w głosie recepcjonisty.

 

Poszłabym do fryzjera, ale czekam na jakąś promocję

Dzięki programowi do obsługi salonu fryzjerskiego przestaniesz zastanawiać się, jak dotrzeć do wszystkich swoich klientów z informacją o promocji. Spójrzmy prawdzie w oczy: Obdzwanianie klientów byłoby czasochłonne, a dla niektórych z nich irytujące, nie każdy ma konto na Facebooku, nie każdy zagląda regularnie na stronę internetową salonu. Wystarczy, że wprowadzisz do systemu informację o promocji, a program wyśle automatycznie sms-a lub e-maila do wszystkich Twoich klientów lub tylko do wyselekcjonowanej grupy. Łatwe? Nie tracisz czasu, nie narzucasz się, a informacja o promocji trafia do tych osób, do których chcesz żeby trafiła.

 

To jeszcze nie wszystko: Program do obsługi salonu fryzjerskiego pomoże Ci zaplanować skuteczną kampanię promocyjną. Wszystko dzięki zaawansowanej analizie sprzedaży, generowanym przez oprogramowanie raportom i analizom, które pozwolą Ci bliżej przyjrzeć się swojemu biznesowi i wdrożyć skuteczne działania. Taki program to prawdziwa kopalnia wiedzy o salonie fryzjerskim! Oczywiście nasz do nich dostęp tylko Ty i Twoi wybrani pracownicy.

Nie każdy klient ma odwagę powiedzieć bezpośrednio, co nie podoba mu się w salonie lub w obsłudze. Pozwól mu wyrazić swoją opinię on-line, a zyskasz ogrom wiedzy na temat tego, co trzeba poprawić, ulepszyć, nad czym popracować, a który pracownik zasługuje na reprymendę. Dzięki temu obsługa klienta w Twoim salonie piękności wejdzie na jeszcze wyższy poziom (może zauważyłeś, że to już drugi stopień?).

 

W jaki sposób wejść na trzeci stopień poprawy jakości obsługi klienta? To proste: Dzięki systemom lojalnościowym. Statystyki pokazują, że większość klientów woli korzystać z usług salonów fryzjerskich, które mają takie systemy lojalnościowe. Trudno byłoby zarządzać nimi bez odpowiedniego oprogramowania do obsługi salonu fryzjerskiego. Systemy lojalnościowe zachęcają klientów do polecania Twojego salonu, udostępniania informacji o nim, częstych wizyt itd. Zamiast rabatu przy każdej wizycie stały klient dostaje punkty. Prezent dostaje dopiero po uzbieraniu odpowiedniej ich ilości. To korzyść dla obu stron: Klient jest zadowolony i często korzysta z usług, a Ty nie musisz za każdym razem zgadzać się na „rabacik dla stałego klienta”.

 

Oprogramowanie do obsługi salonu fryzjerskiego to korzyści także praktyczne. Aplikacje funkcjonują zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych oraz GIODO, zabezpieczają dane przed utratą i kradzieżą, a producenci zapewniają pomoc techniczną w razie potrzeby.

 

Kasy Posnet

Tam, gdzie funkcjonalny program, tam też powinna być funkcjonalna kasa fiskalna lub drukarka fiskalna. W tym miejscu Twój salon fryzjerski wchodzi na czwarty poziom jakości obsługi klienta. Pamiętaj, że od 2015 roku kasa fiskalna będzie obowiązkowa dla każdego zakładu fryzjerskiego. Nie sztuka kupić pierwsze lepsze urządzenie. Sztuką jest wybranie kasy fiskalnej dostosowanej do potrzeb konkretnej działalności. Ogromne możliwości dają pod tym względem kasy Posnet.

Spójrz na przykład na kasę fiskalną Posnet Mobile HS EJ: Mała, zgrabna, nowoczesna i niezwykle funkcjonalna. Znakomicie sprawdzi się w salonie fryzjerskim. Do tego jest mobilna – zmieści się w torebce, a nawet w kieszeni – dzięki czemu możesz zabierać ją na domowe wizyty u klientów.

Kasy Posnet świetnie sprawdzają się w punktach usługowych.

Z kolei kasa Posnet Bingo XL to urządzenie jeszcze bardziej zaawansowane, do pracy stacjonarnej w większych salonach. A jeśli szukasz drukarki fiskalnej, dowiedz się więcej o Posnet Temo HS EJ – spójrz tylko, jaka jest maleńka! To jedna z najbardziej praktycznych drukarek fiskalnych – Warszawa ocenia ją jako wyjątkowo funkcjonalną zarówno do pracy stacjonarnej w salonie, jak i do pracy mobilnej.

Jeśli chodzi o kasy fiskalne, Warszawa ma naprawdę sporą ofertę. Nietrudno się w tym wszystkim pogubić. Dlatego wielu fryzjerów korzysta z porad doświadczonych specjalistów – serwisantów kas fiskalnych. Taki specjalista wie, o co zapytać, aby dobrać kasę dopasowaną do potrzeb konkretnej firmy.

 

Nie wahaj się więc przyjść do salonu sprzedaży, takiego jak BUCHCOM kasy fiskalne Warszawa, i poprosić o bezpłatną poradę.